ExtractCIT

a la revista

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

base forta

sintagma nominal femení
Terminologicitat: 0




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 13

Corba de valoració d’un àcid fort amb una base forta. Cada grup de dos alumnes agafa les seves solucions de NaOH 0,1 mol.dm-3 i HCl 0,1 mol.dm-3 factoritzades prèviament i prepara el muntatge per fer una volumetria.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 13

La primera valoració que fan és la d’àcid fort amb base forta (HCl amb NaOH).




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 13

En la valoració d’un àcid fort amb una base forta, un indicador (la fenolftaleïna) ha estat utilitzat pels tres grups.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 13

També valoren l’àcid clorhídric amb solució d’amoníac (àcid fort-base feble), l’àcid acètic amb l’hidròxid de sodi (àcid feble-base forta) i l’àcid acètic amb solució d’amoníac (àcid feble-base feble) amb diferents indicadors.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 13

En les dades de la valoració d’un àcid feble amb una base forta es pot veure que el volum gastat amb el taronja de metil o amb el verd bromocresol és massa petit i, per tant, que no són un bon indicador per a aquest tipus de volumetries.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 13

S’adonen que en la volumetria d’àcid fort i base forta feta amb indicadors hi ha molt poca diferència de volum gastat fins a arribar al punt final sigui quin sigui l’indicador utilitzat.

 

IEC

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal

2022

Llicència de Creative Commons

Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons