A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
focnom masculí |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 21 El seu article dóna a conèixer les bases del foc i explica un conjunt d’experiències en les quals el foc és el protagonista. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 21 Després, es retira del foc i s’afegeix l’oli de mica en mica, però en continu, i finalment es posa en motlles i es deixa a la nevera. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 21 Es relaciona aquest fenomen amb la carbonització de la fusta i d’alguns aliments quan els deixem massa temps al foc. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 21 S’ha format escuma i, quan hem apagat el foc, s’ha anat desinflant. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 21 També, per a aquest alumne, el foc és important, tot i que l’aigua també hi té quelcom a veure: hi desenvolupa també un paper el seu antagonista, l’aigua. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 21 El sucre, al final, s’inflama perquè no té aigua i l’aigua para el foc. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 21 Si això és cert, podria ser que en algunes parts d’aquell líquid no hi hagués hagut prou aire per vèncer el pes del líquid i sortir fent una bombolla (barrejant-se amb l’aire) i que, quan haguéssim apagat el foc, hagués quedat aire atrapat dins del líquid, que aquest aire no pogués sortir sense l’aire que li proporcionava l’escalfor. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008) Freqüència: 22 Beccaria va identificar el «foc elèctric» amb el «foc comú», ja que ambdós eren capaços de calcinar metalls i de metal·litzar algunes calçs. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008) Freqüència: 22 Aquesta reciprocitat d’efectes va intentar ser reinterpretada per la teoria del flogist en termes d’un «foc elèctric» capaç tant d’alliberar flogist del metalls per calcinar-los com també d’aportar el flogist necessari a les calçs per metal·litzar-les. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008) Freqüència: 22 D’aquesta manera, les guspires elèctriques es contemplaven com una font de calor variable, inigualable en comparació amb el foc comú (Priestley, 1790: 3, 359). |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008) Freqüència: 22 Finalment, i després d’importants discussions sobre què explicar, què representar i com fer-ho per obtenir el millor resultat, s’escenifiquen els judicis amb la intenció de deixar clares a tota la classe preguntes com: — Quina importància va tenir el descobriment del foc? |
Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal
2022
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons