A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
gel1nom masculí |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 28 No es tracta d’una emulsió, és un gel en el qual en quedat atrapades gotes d’oli i, per tant, pot tenir el color groc de l’oli empresonat en la xarxa tridimensional de la gelificació. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 28 En efecte, si s’observen cristalls de gel amb una lupa o microscopi es pot comprovar com aquests tendeixen a tenir formes d’estrelles amb simetria hexagonal, com es mostra a la figura 1. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 28 Per exemple, en el cas dels cristalls de gel hexagonals esmentats abans, el fet que les molècules d’aigua adoptin aquesta conformació ordenada i simètrica fa que el gel sigui menys dens que l’aigua líquida —on les molècules es troben desordenades— i això explica que el gel suri en l’aigua. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 28 Per començar es va plantejar l’exemple dels cristalls hexagonals de gel i es va preguntar als alumnes perquè creien que el gel tenia aquesta estructura. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 28 El sol té una aparença de líquid viscós, mentre que el gel té molta consistència relativament sòlida perquè les partícules són com fibres allargades i entrecreuades, que formen una malla tridimensional, amb buits interiors que contenen el líquid. |
Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal
2022
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons