A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
quotanom femení |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 16 L'anàlisi detallada de l'evolució de la quota de volum de les MD (taula 1), calculada a partir de milionsdelitres/quilos, mostra un creixement moderat l'any 2007 i molt més fort durant 2008 i 2009, la qual cosa fa que en el període 2006-2009 l'augment hagi estat realment molt positiu (taula 1). |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 16 Per arribar a aquests percentatges de quota de volum, el creixement experimentat des de 2006 a 2009 ha estat d'un 41,4 % en la llet normal, i d'un 33,1 % en el iogurt. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 16 S'observa, per tant, que la quota de valor sempre és inferior a la de volum. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 16 El desenvolupament en el període 20062009 en la quota de valor de les MD està entre 2 i 12 punts positius. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 16 El comportament de les quotes de volum de la llet (taula 2) de les MD enfront de les MF és realment espectacular, havent guanyat 12,9 punts de quota des de 2006 a 2009, dels quals 5,8 s'han produït l'últim any. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 16 Per a Pascual, tot i tenir un preu unitari alt, la gran davallada en volum afecta negativament la seva quota de valor. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 16 Amb referència a la quota de volum en els iogurts (taula 3), s'observa un mercat molt concentrat i madur (MD més Danone, índex de concentració C2: 94,3 % el 2009); la resta sembla que tenen molt poc a fer, perquè no tenen massa crítica des de fa anys i no poden reaccionar. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 16 La MD té una evolució molt positiva, guanyant quota de volum cada any i assolint 9,6 punts des de l'any 2006 al 2009, dels quals 4,9 es produeixen en el darrer exercici. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 16 La tendència de les quotes de valor (taula 3) és totalment diferent; en aquest apartat, el líder és clarament Danone, que tot i que ha perdut quota en el període, ha estat per la pèrdua de volum, no pas pel preu unitari, que continua sent força més alt que la resta de MF i, per descomptat, que les MD. |
Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal
2022
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons