Antonio Ponz, Viage de España, en que se da noticia de las cosas mas apreciables, y dignas de saberse, que hay en ella (Madrid, 1783, p. 119); Pau Piferrer, Recuerdos y bellezas de España. Principado de Cataluña (Barcelona, 1839, p. 190-198); Jaime Villanueva, Viage literario a las iglesias de España, tom XIX: Viage á Barcelona y Tarragona (Madrid, 1851, p. 26-27); Lluís Domènech i Montaner, «XXIII. Monastir de Sant Cugat del Vallés. Claustre», a Álbum pintoresch-monumental de Catalunya. Primera colecció. Aplegh de vistes dels mes notables monuments y paisatjes d’aquesta terra acompanyadas de descripcions y noticias históricas y de guias pera que sían fàcilment visitades (Barcelona, Associació Catalanista d’Excursions Científiques, 1878, p. 35-37); Elias Rogent, San Cugat del Vallés. Apuntes historico-críticos (Barcelona, 1881); Cayetano Barraquer Roviralta, Las casas de religiosos en Cataluña durante el primer tercio del siglo XIX (Barcelona, 1906, tom I, p. 120); Émile Bertaux, «La sculpture chrétienne en Espagne, des origines aux XIV siècle», a André Michel (dir.), Histoire de l’art (París, Armand Colin, 1906, tom II, 1a part, p. 233-238); Antoni de Falguera, Els constructors d’obres romàniques a Catalunya (Barcelona, 1907, p. 93); Josep Puig i Cadafalch, Antoni de Falguera i Josep Goday, L’arquitectura romànica a Catalunya (Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, vol. II, 1911, p. 63); Josep Gudiol Cunill, «San Cucufate del Vallés» (Museum, vol. II, núm. 12, 1912, p. 437-478); Cayetano Barraquer Roviralta, Los religiosos en Cataluña durante la primera mitad del siglo XIX (Barcelona, 1915, tom I, p. 93); Josep Puig i Cadafalch, Antoni de Falguera i Josep Goday, L’arquitectura romànica a Catalunya (Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, vol. III, 1918, p. 117, 173 i 253); Jurgis Baltrušaitis, Les chapiteaux de Sant Cugat del Vallès (París, Librairie Ernest Leroux, 1931); Lluís Nicolau d’Olwer, «La littérature latine au XIè siècle», a La Catalogne à l’époque romane. Conférences faites à la Sorbonne en 1930 (París, 1932, p. 197-223); Josep Rius Serra, Cartulario de ‘Sant Cugat’ del Vallés (Barcelona, Consejo Superior de Investigaciones Científicas, 1947, vol. III, documents 1263, 1268, 1367, 1373, 1382 i 1383, p. 384, 388, 483-484, 488-491, 498-499 i 499-500); Guía descriptiva histórica y artística del monasterio de San Cugat del Vallés (Barcelona, Patronato del Monasterio, s. d., p. 26-30); Josep F. Ràfols, Diccionario biográfico de artistas de Cataluña (Barcelona, Millà, tom 1, 1951, p. 263-264); Josep Puig i Cadafalch, L’escultura romànica a Catalunya (Barcelona, Alpha, 1952, vol. II, p. 89-111); Frederic-Pau Verrié, La vida de l’artista medieval (Barcelona, Aymà, 1953, p. 21-24 i 46); Salvador Cardús Florensa, L’escultor Arnau Cadell i el seu claustre de Sant Cugat (Sabadell, 1957); Paul Mesplé, «Chapiteaux d’inspiration toulousaine dans les cloîtres catalans» (La Revue des Arts, núm. III, 1960, p. 103-108); Antoni Pladevall, Els monestirs catalans (Barcelona, Destino, 1968, p. 210-224); Eduard Carbonell, L’art romànic a Catalunya. Segle XII, vol. II: De Santa Maria de Ripoll a Santa Maria de Poblet (Barcelona, Edicions 62, 1975, p. 39-41); Eduard Junyent, Catalunya romànica. L’arquitectura del segle XII (Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 1976, p. 143-152); Joaquín Yarza, Arte y arquitectura en España. 500-1250 (Madrid, Cátedra, 1979, p. 300-301); Jordi Ambrós, El monestir de Sant Cugat del Vallès (Vilassar de Mar, Oikos-Tau, 1980); Serafín Moralejo Álvarez, «Artistas, patronos y público en el arte del Camino de Santiago» (Compostellanum, vol. XXX, núm. 3-4, 1985, p. 395-430); Núria de Dalmases i Antoni José Pitarch, Història de l’art català, vol. I: Els inicis i l’art romànic. Segles IX-XII (Barcelona, Edicions 62, 1986, p. 143-150); Federico Revilla, «Hacia una interpretación de los claustros románicos: el discurso edificante en Sant Cugat del Vallés» (Goya, núm. 208, 1989, p. 200-208); Immaculada Lorés, «El monestir de Sant Cugat del Vallès. Escultura del claustre i de l’església», a Catalunya romànica, vol. XVIII: El Vallès Occidental. El Vallès Oriental (en línia; Barcelona, Enciclopèdia Catalana, 1991, p. 169-182); Immaculada Lorés, «La catedral (o Santa Maria) de Girona. El claustre», a Catalunya romànica, vol. V: El Gironès. La Selva. El Pla de l’Estany (Barcelona, Enciclopèdia Catalana, 1991, p. 119-131); Joaquín Yarza Luaces, «Arnau Cadell», a Enciclopedia dell’arte medievale (Roma, Istituto dell’Enciclopedia Italiana, 1992, vol. IV, p. 37-38); Immaculada Lorés, «El Claustre romànic de Sant Pere de Rodes: de la memòria a les restes conservades. Hipòtesi sobre la seva configuració escultòrica» (Espai / Temps, núm. 22, 1994, p. 1-115); Rafael Bastardes Parera, «El capitell d’Adam i Eva» (Gausac, núm. 5, 1994, p. 21-29); Immaculada Lorés, «Le travail et l’image du sculpteur dans l’art roman catalan» (Les Cahiers de Saint-Michel de Cuxa, núm. XXVI, 1995, p. 27-33); Xavier Barral i Altet, «L’escultura preromànica i romànica a Catalunya», a Xavier Barral i Altet (dir.), Art de Catalunya, vol. 6: Escultura antiga i medieval (Barcelona, L’Isard, 1997, p. 106-206); Immaculada Lorés, «Sant Pere de Rodes. Capitells dispersos del claustre», a Catalunya romànica, vol. XXVII: Visió de síntesi. Restauracions i noves troballes. Bibliografia. Índexs generals (Barcelona, Enciclopèdia Catalana, 1998, p. 157-159); Robert Favreau, «Commanditaire, auteur, artiste dans les inscriptions médiévales», a Actes de colloque (Saint-Quentin-en-Yvelines, juny 1999), actes del congrés (en línia; Saint-Quentin-en-Yvelines, 1999, p. 37-59); Francesc Fité, «Sobre els mestres d’obra i la construcció medieval a Catalunya (1a part: l’època romànica)», a Joaquín Yarza i Francesc Fité (ed.), L’artista-artesà medieval a la Corona d’Aragó (Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs, 1999, p. 211-238); Joan-F. Cabestany i Fort i M. Teresa Matas i Blanchart, «Les representacions d’artesans en els claustres romànics catalans», a Joaquín Yarza i Francesc Fité (ed.), L’artista-artesà medieval a la Corona d’Aragó (Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs, 1999, p. 259-269); Marisa Melero Moneo, «Iconografía de los oficios artísticos en el románico. Algunas representaciones en la escultura monumental» (Lambard. Estudis d’Art Medieval, Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, núm. XIII, 2001, p. 61-79); Immaculada Lorés, El monestir de Sant Pere de Rodes (Barcelona, Universitat de Barcelona et al., 2002); Gerardo Boto Varela, «Sant Cugat del Vallès», a Joaquín Yarza i Gerardo Boto (coord.), Claustros románicos hispanos (León, Edilesa, 2003, p. 300-303); Francesca Español, «La polifuncionalidad de un espacio restringido. Los usuarios religiosos y la satisfacción de las necesidades comunitarias», a Joaquín Yarza i Gerardo Boto (coord.), Claustros románicos hispanos (Lleó, Edilesa, 2003, p. 11-29); Francesca Español i Joaquín Yarza, El romànic català (Manresa i Barcelona, Caixa Manresa i Angle, 2007, p. 132-135); Josep M. Marquès Planagumà, «L’escultor Arnau Cadell i el claustre de la Seu de Girona» (Miscel·lània Litúrgica Catalana, núm. XVI, 2008, p. 163-168); Francesca Español, «Las manufacturas arquitectónicas en piedra de Girona durante la Baja Edad Media y su comercialización» (Anuario de Estudios Medievales, vol. 39, núm. 2, 2009, p. 963-1001); Immaculada Lorés, «Arnau Cadell [Gatell]», a The Grove Encyclopedia of medieval art and architecture (Oxford, Oxford University Press, 2012, vol. 1, p. 155-156); Immaculada Lorés, «Sant Cugat del Vallès», a Enciclopedia del románico. Barcelona (Aguilar de Campoo, Fundación Santa María La Real, 2014, vol. II, p. 1321-1336); Immaculada Lorés, «El escultor Arnau Cadell, constructor de claustros» (Me Fecit. Comitentes, Artistas y Receptores del Románico, núm. 20, 2015, p. 160-168); Carlos Sánchez Márquez, «Organización y perfiles profesionales en los talleres catedralicios de la Corona de Aragón (s. XII-XIII)», a Manuel Castiñeiras (ed.), Entre la letra y el pincel. El artista medieval (Roquetas de Mar, Círculo Rojo, 2017, p. 221-239); Joaquim Graupera, «Domènech i Montaner i el claustre de Sant Cugat del Vallès. Inicis d’una historiografia truncada» (Domenechiana, núm. VIII, 16, 2020, p. 144-173); Immaculada Lorés, «El claustro de la Catedral de Girona», a Enciclopedia del románico. Girona (Aguilar de Campoo, Fundación Santa María la Real, 2024, vol. 1, p. 368-384); Immaculada Lorés, «Sant Pere de Rodes», a Enciclopedia del románico. Girona (Aguilar de Campoo, Fundación Santa María la Real, 2024, vol. 3, p. 1479-1494).