![]() |
febrer 2025 |
Miquel Àngel Pradilla: «El veritable problema que pateix la llengua catalana actualment és la crisi d’usos»
La darrera Enquesta d’usos lingüístics de la població de Catalunya mostra que creix el nombre de persones coneixedores del català, però es constata una baixada de l’ús social de la llengua catalana. El sociolingüista i membre de la Secció Filològica ha analitzat els resultats de l’Enquesta al programa Més 3/24.
Temes a fons Els acadèmics responen
L’IEC celebra el Dia Mundial de la Dona i la Nena en la Ciència
Alícia Casals, presidenta de la Secció de Ciències i Tecnologia de l’IEC, i Montserrat Alsina, presidenta de la Societat Catalana de Matemàtiques, filial de l’IEC, reflexionen sobre la igualtat de gènere en l’àmbit científic.
Nuno Crato: «Els dos elements claus per a l’èxit en educació és tenir un currículum ben estructurat i una avaluació sistemàtica»
El matemàtic i exministre d’Educació i Ciència de Portugal ha participat en les Jornades de Matemàtiques que s’han celebrat a Barcelona i ha visitat l’Institut d’Estudis Catalans, on ha reflexionat sobre el currículum educatiu a Europa.
Societats filials
Intel·ligència artificial s’ha d’escriure en femení
L’Associació Catalana de Sociologia demana que els avenços en intel·ligència artificial (IA) incorporin els valors del feminisme i del pacifisme.
Montserrat: la perseverança espiritual i cultural
Els Amics de l’Art Romànic (AAR) i l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) celebren el Mil·lenari de Montserrat amb un cicle de conferències sobre la seva història, patrimoni artístic i musical, i la seva influència en la llengua i societat.
L'IEC per dins
El valor identitari de la llengua: L’IEC celebra el Dia Internacional de la Llengua Materna
Un acte commemoratiu amb poesia, dansa i música per a reivindicar el valor identitari de les llengües maternes.
Notícies i actes
El Corpus de la Llengua de Signes Catalana, una eina pionera per a preservar-la i estandarditzar-ne l’ús +
Josep Maria Salrach: «No he fet en la vida més que complir, fer els deures. Els nascuts als anys quaranta som els que vam lluitar contra la dictadura agonitzant» +
Tot a punt per a una nova edició del cicle IEC-ARA: «Qüestions IEC: interroguem, entenem, conversem» +
Agenda d'activitats
Més activitats
Comunitat IEC
Lluís Ribas de Pouplana explora els límits del codi genètic en el discurs de recepció com a membre numerari de la Secció de Ciències Biològiques de l’IEC +
L’historiador Jaume Sobrequés és nomenat membre corresponent de la Secció Històrico-Arqueològica de l’IEC +
Institut d'Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47
08001 Barcelona
Tel.: +34 932 701 620
A/e: informacio@iec.catAmb el suport de:
Amb la col·laboració de:
![]()
![]()
© Institut d'Estudis Catalans
|