![]() |
juny 2025 |
Teresa Cabré, reelegida presidenta de l’Institut d’Estudis Catalans amb el 83 % dels vots i un 91 % de participació
El Ple de l’IEC renova la confiança en Cabré, que encapçalarà un nou mandat fins al 2029 amb l’objectiu de reforçar la projecció exterior de la recerca de la institució, la descentralització de les activitats i l’impacte social de l’IEC al territori.
Temes a fons Els acadèmics responen
Sixena: què implica el retorn de les pintures murals?
«Qualsevol moviment d’aquestes pintures és desaconsellable i sense la feina del MNAC, avui aquestes pintures senzillament no existirien», afirma Immaculada Lorés, membre de la Secció Històrico-Arqueològica.
Comunicació, desinformació i responsabilitat política en temps de crisi: el poder del discurs i les notícies falses davant la catàstrofe
Els experts han analitzat les estratègies comunicatives i la manipulació del llenguatge polític arran de les riuades de 2024 i han examinat les diferents formes de desinformació difoses a través de les xarxes socials durant l’emergència.
Fenòmens extrems, respostes urgents: el potencial de la IA en els nous models meteorològics
El segon debat del cicle Dana: reflexions i accions després de la catàstrofe posa el focus en les eines de predicció matemàtica i els models de fenòmens atmosfèrics extrems.
Societats filials
«No es pot buidar l’oceà de la desinformació amb una cullera»
La Societat Catalana de Comunicació (SCC) analitza l’impacte de la intel·ligència artificial (IA) en el sector de la informació.
Notícies i actes
L’Ajuntament de Barcelona i l’Institut d’Estudis Catalans sumen forces per fomentar l’ús del català entre els joves +
Quin és l’estat del català en els diferents territoris? Les delegacions de l’IEC ho analitzen al Ple +
Agenda d'activitats
Més activitats
Comunitat IEC
Jordi Mir. Pompeufabrant Catalunya, una proposta per a redescobrir Fabra a través del seu millor coneixedor +
Institut d'Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47
08001 Barcelona
Tel.: +34 932 701 620
A/e: informacio@iec.catAmb el suport de:
Amb la col·laboració de:
![]()
![]()
© Institut d'Estudis Catalans
|