Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona, Soler i Casanellas inicia la seva carrera professional al Departament de Benestar Social de la Generalitat de Catalunya l’any 1989. Al cap de dos anys deixa l’administració pública per dedicar-se al sector privat, en el sector automobilístic, primer a Seat i després al Grup Fiat, en ambdós casos a França i Itàlia. En paral·lel a la seva activitat professional de consultoria en màrqueting, l'any 2005 comença a comprar obres d'art contemporani, principalment pintura del surrealisme pop nord-americà. Amb l’adquisició d’obres del pintor xinès Wang Guangyi (1957) s’inicia un interès en l'art contemporani xinès que defineix la seva col·lecció i l’interès en la compra i venda d'art i organització d'exposicions.
La col·lecció està composta, en l’actualitat, de 31 obres, la majoria de gran format, que no es troben exhibides. Si bé la col·lecció ha variat, tot adaptant-se als gustos i interessos del moment (el 2021 va incorporar-se la primera obra en format NFT), les adquisicions de Soler i Casanellas s’han centrat en artistes i obres de contingut polític i de crítica social, fins i tot provocadores, i amb preferència per gammes cromàtiques atractives i llampants. Snoopy Bombing the Simpsons (2005), de l’artista nord-americà Ron English (1959), o Princes (2019) de Dale Lewis són un bon exemple d’aquests interessos i del valor de la col·lecció. El col·leccionisme de Soler i Casanellas també està inspirat per la voluntat d’ajudar, promoure i visibilitzar l’obra artística d’artistes joves que, al seu parer, tinguin coses interessants a dir, o, com ho defineix amb el seu lema, que «contaminin cervells» («Infect brains!»).
El conjunt d’obres d’artistes xinesos de la col·lecció (un total de disset), així com la per la diversitat i el focus sociopolític, converteixen la de Soler i Casanellas, molt probablement, en la col·lecció particular d’art contemporani xinès més important de l’Estat espanyol. Actualment inclou obres dels artistes Chen Qiuchi, Xiong Lijun, Zhong Biao, Yao Yuzhong, Duan Jinghua, Xing Junqin, Hua Qing, Yu Fan, Xiao Hong, Sheng Qi i els Gao Brothers, a més d’artistes hongkonguesos (Jerry Ng) i tibetans (Gade).
En paral·lel a la creació de la col·lecció, Soler i Casanellas ha participat en activitats i iniciatives per a la visibilització i difusió de l’obra dels artistes. Gràcies a la seva relació personal amb el crític xinès Lu Peng, Soler i Casanellas va tenir un paper cabdal en l'organització a Barcelona de dues importants exhibicions d’art contemporani xinès: el 2013, «Pure Views-Transformacions de l’Art Contemporani Xinès» a l’Arts Santa Mònica, co-organitzada pel museu MOCA Chengdu i comissariada per Lu Peng, i el 2014, «Nova visió de l’art contemporani xinès», a la galeria Dolors Junyent.
En alguns casos, Soler i Casanellas participa activament en la creació de l’obra dels artistes de la seva col·lecció. Després de conèixer l’obra de Jerry Ng en relació a la «Revolta dels Paraigües» a Hong Kong, Soler i Casanellas va comissionar obres que dialoguessin amb els esdeveniments de Catalunya l’octubre del 2017. El resultat fou State of iron bars (2017) [Figura 2], composta de 4 fotografies de 30x20cm amb efectes de llum que juxtaposen escenes de les protestes ciutadanes a Catalunya i Hong Kong.