A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
costnom masculí |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 6 El resultat de comparar les evolucions dels dos paràmetres indicats amb l’índex de preus al consum (IPC) és contundent: mentre que el cost de la vida, entre els anys 1984 i 2010 —la primera data fou elegida perquè era l’any anterior a l’entrada d’Espanya a la Comunitat Econòmica Europea—, va pujar un 195 %, el preu del pa ho va fer un 393 %, i el preu pagat als pagesos pel seu blat —que s’havia doblat entre el 2006 i el 2008— només havia pujat un 5 % respecte del preu de l’any 1984. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 6 Tenim tendència a pensar que estem sotmesos als interessos de les grans corporacions multinacionals—i és així—, però no ens adonem del que passa al voltant nostre, ja que no és el preu de la farina el que ha pujat descontroladament —ha seguit relativament paral·lel al preu del blat—, sinó que la diferència afegida prové de l’elaboració, la venda i les altres manipulacions del pa, i, pertant, les diferències, en aquest cas, s’originen entre actors del nostre mateix entorn, un dels quals, el pagès, té els preus controlats per les forces del mercat internacional, l’altre té la capacitat d’encarir el seu producte molt més que el que correspondria per l’encariment general del cost de la vida, i el tercer, que som els consumidors, paguem conformats. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 6 També he participat en la implementació en els estudis universitaris del Pla de Bolonya, que considero poc viable pel cost econòmic que representa i la dificultat d'aplicar-lo a grups amb un gran nombre d'estudiants. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010) Freqüència: 6 Els cost os de la inversió en l'actiu es valoren a preus d'adquisició o al cost de la modificació. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010) Freqüència: 6 La marca blanca, en general, no inverteix en desenvolupament, que és allò que afavoreix l’individu i la societat, sinó que tan sols copia allò que ja es ven seguint la demanda del mercat, i aquí és on les empreses tenen l’opció d’aplicar iniciatives innovadores (nous tipus d’aliments, de formats, de tecnologies, identificació de garantia, etc.) que permetin aconseguir la fidelitat dels consumidors, tant pel que fa a la qualitat com al cost corresponent. |
TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2011) Freqüència: 6 Driptech és una petita empresa americana que ha inventat un sistema d'irrigació per a zones semidesèrtiques de molt baix cost. |
Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal
2022
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons