A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
element de simetriasintagma nominal masculí |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 19 Segons la forma de la figura o objecte, i també dels motius que pugui contenir a les superfícies, existeixen un cert tipus de girs o moviments que es poden realitzar sense que l’aspecte de la figura canviï, i que es coneixen com operadors o elements de simetria (Gali Medina, 1992; Hammond, 1997 i Rousseau, 1995). |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 19 Totes les combinacions possibles d’aquests cinc elements de simetria donen lloc al que es coneix com grups puntuals de simetria en dues dimensions. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 19 S’anomenen puntuals ja que aquest grups són finits i tots els elements de simetria es tallen en un punt. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 19 En la figura 2 es mostra la representació dels deu grups amb els seus noms i amb la distribució dels elements de simetria. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 19 Un cop feta la descripció dels elements de simetria més senzills i dels grups puntuals de simetria a que donen lloc, es poden començar a posar en pràctica aquests conceptes mitjançant exercicis. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 19 Una bona manera de familiaritzar-se amb els diferents elements de simetria i del seu efecte és intentant buscar la simetria de figures bidimensionals finites. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 19 A la figura 3 es mostren quatre dels seus dibuixos on s’han indicat els diferents elements de simetria presents i el grup puntual de simetria al qual pertanyen. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 19 Una forma de fer aquests exercicis de manera interactiva amb els alumnes és fent ús d’un retroprojector i de transparències a on es poden anar dibuixant els elements de simetria a mesura que els alumnes els van identificant. |
Educació Química - EduQ (2009) Freqüència: 19 Així, a banda dels cinc elements de simetria esmentats, existeix un sisè que es manifesta en patrons bidimensionals infinits, i que no es més que la translació. |
Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal
2022
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons