ExtractCIT

a la revista

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

realitat virtual

sintagma nominal femení
Terminologicitat: 0.990




Revista de Tecnologia (2014)
Freqüència: 10

Això ha donat lloc a tipus d’interaccions que han estat anomenats amb neologismes altisonants com ara realitat virtual, realitat augmentada, realitat mixta, interacció tangible, realitat artificial, interacció corpòria (embodied interaction), etc.




Revista de Tecnologia (2014)
Freqüència: 10

La realitat artificial es pot considerar una branca de la realitat virtual.




Revista de Tecnologia (2014)
Freqüència: 10

Existeix el clixé associat sovint a la realitat virtual que els entorns virtuals de les experiències han de partir d’una representació en tres dimensions (dita tridimensional o 3D).




Revista de Tecnologia (2014)
Freqüència: 10

En els darrers quinze anys, la utilització i la importància de la realitat virtual han anat incrementant-se en àmbits com el de la rehabilitació (Kizony et al., 2004c; Rizzo i Jounghyun, 2005), en què s’han aportat clars avantatges sobre estratègies de rehabilitació tradicionals, tal com descriu Holden (2005).




Revista de Tecnologia (2014)
Freqüència: 10

Dins les tecnologies de realitat virtual més habitualment utilitzades hi ha les de realitat artificial basades en sistemes de visió per computador amb una càmera, com els descrits en seccions anteriors.




Revista de Tecnologia (2014)
Freqüència: 10

També van comparar la rehabilitació d’aquests sistemes de realitat artificial amb sistemes de realitat virtual que utilitzen casc de visualització (Kizony et al., 2005).




Revista de Tecnologia (2014)
Freqüència: 10

A més, els de realitat artificial obtenen una eficàcia similar als de realitat virtual amb casc, però a un cost molt menor i sense tantes molèsties d’ús.




Revista de Tecnologia (2014)
Freqüència: 10

També aquí, a Catalunya, a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) el grup Specs utilitza tecnologia d’interacció de cos sencer per ajudar a la rehabilitació motora d’extremitats superiors amb parèsia provocada per algun accident vascular mitjançant el sistema basat en la realitat virtual Rehabilitation Gaming System (RGS) (Cameirao et al., 2011).




Revista de Tecnologia (2014)
Freqüència: 10

La primera, l’ús de sistemes de realitat virtual basada en casc de visualització, realitzat per la investigadora Dorothy Strickland (1996).

 

IEC

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal

2022

Llicència de Creative Commons

Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons