A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
sensornom masculí |
Educació Química - EduQ (2008) Freqüència: 41 "L’aprenentatge de la química amb sensors: casos pràctics, utilitat i valoració" és el tema que desenvolupa Montserrat Tortosa i que enceta la secció Noves tecnologies. |
Educació Química - EduQ (2008) Freqüència: 41 Una d’aquestes tecnologies comporta l’ús de sensors per prendre dades experimentals, i rep noms diversos, com ara experiments en temps real, MBL (microcomputer based laboratoris), EXAO (experiències assistides per ordinador), probeware o datalogger. |
Educació Química - EduQ (2008) Freqüència: 41 La utilització dels sensors en l’aprenentatge de les ciències, en general, i de la química, en particular, pot ser un element que vagi més enllà de la motivació. |
Educació Química - EduQ (2008) Freqüència: 41 Per treure profit de les potencialitats que tenen, convé utilitzar els sensors als laboratoris docents de química fent servir el bagatge que ens dóna la recerca en didàctica. |
Revista de Tecnologia (2004) Freqüència: 57 Per aquesta raó, a Espanya i a Catalunya no hi ha foses, encara que sí que tenim el CNM (Centre Nacional de Microelectrònica), que és un centre de disseny i consulta per a foses de microsistemes (sistemes a mida, prototips, estudis de viabilitat, sensors, etc.). |
Revista de Tecnologia (2004) Freqüència: 57 Els protagonistes són plataformes de sensors que durant el segle XX han anat integrant-se en l’observació meteorològica i que en un futur proper proveiran fins i tot d’informació les anàlisis climàtiques. |
Revista de Tecnologia (2004) Freqüència: 57 Tant el vehicle com els sensors es perden un cop han fet les observacions, per la qual cosa les dades cal transmetre-les per ràdio des de la sonda fins a una estació a terra, on són rebudes i analitzades. |
Revista de Tecnologia (2004) Freqüència: 57 FIGURA 2. Aparell de recepció de les dades de radiosondatge (a sobre) i llançament d’un dels globus amb la capsa dels sensors (a sota). Observatori meteorològic de Sort. |
Revista de Tecnologia (2004) Freqüència: 57 La tecnologia ha estat al darrere d’aquest impuls científic i ha permès que l’observació, la mesura, l’emmagatzematge i l’anàlisi de les variables naturals deixessin de donar problemes logístics i limitacions físiques, fins a arribar a l’actualitat al desplegament de mitjans i sensors que permeten tenir una imatge del comportament meteorològic diari molt precisa i, alhora, conservar-la per a la posterior recerca climatològica. |
Revista de Tecnologia (2006) Freqüència: 57 El capçal AFM implantat en el robot consta de dos elements: actuador piezoelèctric i sensor AFM (figura 4). |
Revista de Tecnologia (2006) Freqüència: 57 L’actuador piezoelèctric té quatre entrades per tal de controlar la posició i el sensor té una sortida que ens dóna el valor de la força efectuada sobre la mostra a manipular. |
Revista de Tecnologia (2006) Freqüència: 57 En el cas del microrobot no és possible integrar aquest sistema i per això utilitzem puntes comercials AFM on hi ha una resistència piezoelèctrica integrada que fa el paper de sensor de força. |
Revista de Tecnologia (2006) Freqüència: 57 Presentem en la figura 5 la corba desplaçament-força mesurada en el sensor AFM integrat durant la nanoindentació sobre una mostra de vidre. |
Revista de Tecnologia (2006) Freqüència: 57 FIGURA 5. Corba desplaçament-força mesurada en el sensor AFM integrat durant la nanoindentació sobre una mostra de vidre. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008) Freqüència: 2 Quarta columna («Tipus») subdividida en dues: la primera indica el tipus de sensor, mecànic –M– o electromagnètic –E–; la segona indica el tipus d’enregistrament (paper fumat –S–, paper fotogràfic –P– o tinta –T). |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008) Freqüència: 2 A la part posterior de la fotografia es veu el sensor de l’anemòmetre. |
Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal
2022
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons