A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
triangle rectanglesintagma nominal masculí |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 9 Així, la quarta implica que quan la Lluna forma angle recte amb el Sol i la Terra, l’angle de visió de la Lluna des de la Terra és de 87º, ja que l’altre angle del triangle rectangle mesura una trentena part (1/30) d’un quadrant (90º), és a dir, 3º; la cinquena ens proporciona la grandària de l’ombra de la Terra, que és dues vegades la Lluna, i la sisena i última ens explica que la Lluna és vista des de la Terra, formant un con, amb un angle de 2º, que és una quinzena part d’un signe del zodíac (30º). |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 9 Aristarc construeix (vegeu la figura 2) un triangle rectangle amb vèrtexs en els centres de la Terra (B), de la Lluna (C) i del Sol (A) amb angles donats, o sigui coneguts, per observació. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 9 El capítol 9: base (gou) i altura (gu) El títol d’aquest capítol, íntegrament consagrat al triangle rectangle, pren el seu nom del primer dels procediments que es presenten, el que avui en dia coneixem com a teorema de Pitàgores i que en el text s’anomena Procediment de la base i de l’altura.3 3. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 9 En tots els casos cal trobar les dimensions, amplades, llargades, altures, etc., de manera que el procés sempre remet a la resolució d’un triangle rectangle pel procediment de la base i de l’altura. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 9 El procés duu a la resolució d’un triangle rectangle pel procediment de la lü. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 9 Els tres primers problemes del capítol 9 plantegen els tres casos possibles de resolució d’un triangle rectangle, exemplificat amb la terna (3,4,5). |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 9 ALGUNES IDEES PER TREBALLAR A L’AULA 433 Al llarg de tot el capítol els comentaristes fan al·lusió a dues figures fonamentals,9 la primera de les quals s’utilitza per justificar el procediment del triangle rectangle (problemes 1, 2, 3) i més endavant per justificar el problema 11. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 9 Es presenten a continuació el problema 6, com a mostra dels tipus de problemes del primer bloc (procediment del triangle rectangle), i el problema 16, com a mostra dels del segon bloc (semblança de triangles). |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 9 En relació amb els continguts matemàtics pròpiament dits: — S’ha compaginat l’aplicació del teorema del triangle rectangle amb la semblança de triangles. |
Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal
2022
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons