ExtractCIT

a la revista

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

volum

nom masculí
Terminologicitat: 1




Educació Química - EduQ (2008)
Freqüència: 87

Saber predir els efectes que provoca un escalfament, un refredament, un canvi en la concentració o la pressió parcial d’algun dels components, o un canvi en la pressió total o una variació del volum sobre qualsevol sistema que es trobi en equilibri químic.




Educació Química - EduQ (2008)
Freqüència: 87

Sobre el bany de sorra, s’hi col·loquen dos vasos amb el mateix volum d’acetona i alcohol, i es posen a escalfar.




Educació Química - EduQ (2008)
Freqüència: 87

De quina manera és pot saber el volum de gas generat en la reacció?




Educació Química - EduQ (2008)
Freqüència: 87

Mesurar el volum de CO2.




Educació Química - EduQ (2008)
Freqüència: 87

Si és molt gran, el volum de gas serà superior al que podem mesurar, si és massa petita, obtindrem tan poc gas que difícilment el podrem apreciar.




Educació Química - EduQ (2008)
Freqüència: 87

Malgrat això, observen que el volum obtingut els porta a resultats de l’ordre d’un 7 % o d’un 8 % de carboni en el carbonat de calci en la petxina.




Educació Química - EduQ (2008)
Freqüència: 87

Realment, aquestes xeringues tenen el problema que hi ha força fregament i, per tant, possiblement el volum que marquen és de gas CO2 comprimit i no pas a la pressió atmosfèrica, és a dir, hem obtingut el gas que caldria, però no hem pogut mesurar el volum correctament.




Educació Química - EduQ (2008)
Freqüència: 87

El procediment de recollir el gas de manera que desplaci aigua, potser també té algun inconvenient i hi ha detalls que no hem tingut en compte, per exemple: en el volum de gas que llegim, hi ha el CO2, però també una mica de vapor d’aigua.




Educació Química - EduQ (2008)
Freqüència: 87

Per últim, faré una demostració d’una propietat característica del gas diòxid de carboni que pot explicar que, malgrat que veiem que el tros de petxina desapareix i es forma CO2, el volum de gas recollit és inferior al que hauríem de tenir.




TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010)
Freqüència: 45

Dins de l'anàlisi de regionalització, el comportament davant els dos tipus d'equips (independents i integrats)ques'instal·lenalesempreses, es mantenen en la mateixa línia de les dades espanyoles: un major volum d'inversió per als independents destinats al tractament de les aigües residuals.




TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010)
Freqüència: 45

Es pot processar de diferents maneres: processament directe, processament llarg sense pèrdua de volum o processament amb fermentació retardada.




TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010)
Freqüència: 45

L'article 2 del Reial Decret 140/2003 defineix allò que s'entén per aigua de consum humà; en primer lloc, ho són les que ja coneixem pel seu ús habitual, però afegeix el següent: «Totes aquelles aigües utilitzades en la indústria alimentària per a fins de fabricació, tractament, conservació o comercialització de productes o substàncies destinades al consum humà, així com les utilitzades en la neteja de superfícies, objectes i materials que puguin estar en contacte amb els aliments», i també: «Totes aquelles aigües subministrades per a consum humà com a part d'una activitat comercial o pública, amb independència del volum mitjà diari d'aigua subministrat».




TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010)
Freqüència: 45

Així mateix, hi ha altres motius per a la producció d'aliments deshidratats, com ara obtenir una disminució de pes i volum amb la finalitat d'abaratir-ne el transport.




TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010)
Freqüència: 45

BREU HISTÒRIA DEL SI El sistema mètric decimal (SMD) va néixer al final del segle XVIII, sota la ideologia de la Il·lustració, per posar fi al caos que, des de l'edat mitjana, hi havia a les mesures de longitud, pes, volum i superfície, utilitzades sobretot en el comerç.




TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010)
Freqüència: 45

Tal com ja hem comentat anteriorment, una magnitud es defineix com la propietat física que es pot mesurar; per exemple, el volum, la massa o el cabal.




TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010)
Freqüència: 45

Exemple: En aquest cas, es representa el següent: volum en metres cúbics, temperatura en kelvins i densitat en quilos per metre cúbic.




TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010)
Freqüència: 45

És un dels principals sectors productius del nostre país, amb un volum de negoci de 18.328 milions d’euros (M€), que representa el 15,7 % de la totalitat de la indústria catalana (any 2009), segons dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT).




TECA - Tecnologia i Ciència dels Aliments (2010)
Freqüència: 45

Per sectors, l'alimentació presenta el percentatge més baix de relació entre la inversió en R+D i el volum total de vendes (0,31 %).




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008)
Freqüència: 780

Cada volum tenia un acurat índex d’autors i matèries, i es feien dues edicions de la revista, una de luxe i una altra d’econòmica amb la finalitat de poder arribar a un públic més ampli.

 

IEC

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal

2022

Llicència de Creative Commons

Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons