Una trentena de professionals de diferents àmbits del coneixement es van reunir, el 28 de setembre a l’IEC, per reflexionar i debatre sobre la proposta de canvi de batxillerat anunciada pel Govern de l’Estat. El seminari, organitzat per la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l’IEC, la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’Institut i el Coŀlegi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, va plantejar un debat en què es van integrar les perspectives cultural, professional i pedagògica, amb l’objectiu de concretar una «proposta desitjable, però que sigui també possible», que pugi ser tramesa a les diverses administracions, tal com va destacar a la presentació de la reunió, Martí Teixidó, president de la SCP. |
En el decurs del seminari es van presentar diferents ponències al voltant del valor social, cultural i econòmic dels estudis de batxillerat, sobre continguts i perfils del professorat, sobre competències i nous aprenentatges i sobre noves maneres organitzatives del coneixement. El president de l’IEC, Salvador Giner, va participar en el debat amb la intervenció «Socialització i personalització en la societat de comunicació global democràtica».
Segons va explicar Martí Teixidó, «el batxillerat ha de servir per a introduir els joves en la cultura. Necessitem que tinguin entusiasme pel coneixement, que gaudeixin amb el coneixement»; per això es va posar èmfasi en el fet que la pedagogia ha de pensar les alternatives tenint en compte, sobretot, els alumnes, però també amb la vista posada en la cultura i la societat concreta en què es viu.
|
|