ExtractCIT

a la revista

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

combustible

nom masculí
Terminologicitat: 0.986




Revista de Tecnologia (2004)
Freqüència: 69

— Jesús HERNÁNDEZ, enginyer industrial del Departament d’Energia Elèctrica de la Universitat Politècnica de Catalunya: «L’hidrogen com a nou vector energètic. Funcionament i aplicació al transport de les piles de combustible». Institut d’Estudis Catalans, 16 d’octubre de 2003.




Revista de Tecnologia (2006)
Freqüència: 69

Per a analitzar l’impacte ambiental d’una font d’energia és bo començar per considerar la quantitat de combustible que consumeix.




Revista de Tecnologia (2006)
Freqüència: 69

La figura 9 compara el combustible consumit, i contrasta el cas de combustibles fòssils (carbó, petroli i gas) que necessiten al voltant de 2 milions de tones de combustible l’any enfront de l’urani, de què només es necessiten 24 tones.




Revista de Tecnologia (2006)
Freqüència: 69

Per tant, consumeix cent mil vegades menys de combustible.




Revista de Tecnologia (2006)
Freqüència: 69

Els residus d’alta activitat són els elements de combustible gastats que s’emmagatzemen actualment en una piscina adient situada a cada central.




Revista de Tecnologia (2006)
Freqüència: 69

El pes del combustible gastat pràcticament coincideix amb el pes de combustible nou.




Revista de Tecnologia (2006)
Freqüència: 69

Es fissiona l’urani 235, que és aproximadament el 4,5 % de l’urani total del combustible.




Revista de Tecnologia (2006)
Freqüència: 69

Segons la taula 4, anualment caldrà gestionar 24,2 tones de combustible gastat per una central nuclear.




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008)
Freqüència: 4

Els nostres agrònoms presentaven un catàleg d’usos comercials amplíssim, que anava des de la generació de la principal font de combustible —carbó vegetal i llenya— fins a les innumerables aplicacions de la fusta, el producte més cobejat.




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008)
Freqüència: 4

Pel que fa al combustible emprat, considera que aquells que necessiten una sortida d’aire forçada no són apropiats per al treball al túnel; entre ells hi ha els derivats dels quitrans de carbó o de petroli.




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008)
Freqüència: 4

Aquest sistema pot evitar aleshores un consum desmesurat de combustible.




Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008)
Freqüència: 4

En la figura es pot veure el complex sistema hidràulic d’injecció d’aire i la rampa lateral que portava a la boca superior del forn on s’introduïa tant la mena (òxid de ferro triturat i torrat prèviament en forns de calcinació) com el combustible (carbó vegetal), així com el fundent adequat.

 

IEC

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal

2022

Llicència de Creative Commons

Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons