ExtractCIT

a la revista

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

membrana semipermeable

sintagma nominal femení
Terminologicitat: 1




Educació Química - EduQ (2009)
Freqüència: 12

Després ens hem centrat en estudiar els factors que intervenen en el procés d’osmosi inversa, especialment el rendiment d’una membrana semipermeable ja que és l’element principal d’aquest procés.




Educació Química - EduQ (2009)
Freqüència: 12

Per realitzar-les hem utilitzat un osmòmetre, on se separen dues dissolucions de diferent concentracions amb paper de cel·lofana, que actua com membrana semipermeable, i s’observa com al llarg del temps, va ascendint líquid pel capil·lar, a causa de la pressió osmòtica.




Educació Química - EduQ (2009)
Freqüència: 12

Per veure com influeix el rendiment d’una membrana semipermeable d’un aparell domèstic d’osmosi inversa, variàvem la temperatura, la pressió i la conductivitat, independentment una respecte de les altres.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 12

El procés d’osmosi és un procés en el qual l’aigua passa, a través d’una membrana semipermeable, d’una solució més diluïda a una altra de més concentrada, de manera que tendeixen a igualarse les concentracions als dos costats de la membrana.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 12

El procés d’osmosi és un procés en el qual l’aigua passa, a través d’una membrana semipermeable, d’una solució més diluïda a una altra de més concentrada, de manera que tendeixen a igualar-se les concentracions als dos costats de la membrana.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 12

L’objectiu és que els nois i les noies construeixin amb peces de Lego una simulació de com passa el dissolvent d’una zona més diluïda a una altra de major concentració a través d’una membrana semipermeable.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 12

El procés d’osmosi es pot modelitzar mitjançant les representacions de la figura 2, que representen el flux d’aigua a través d’una membrana semipermeable des de la solució menys concentrada cap a la solució més concentrada.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 12

Quan la concentració de sals, proteïnes, carbohidrats o altres components és més gran a l’exterior d’una cèl·lula que a l’interior, l’aigua tendeix a anar cap a fora a través de la membrana semipermeable per igualar les concentracions.




Educació Química - EduQ (2010)
Freqüència: 12

Per estudiar el concepte pressió osmòtica, cal saber que una membrana semipermeable és un teixit o una pel·lícula amb porus que deixen passar les partícules del solvent, però que no són prou grans per deixar passar les partícules del solut.

 

IEC

Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal

2022

Llicència de Creative Commons

Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons