A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
trennom masculí |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008) Freqüència: 16 I curiosament, al llogaret del Pasteral es va construir una estació de tren quan, en realitat, li corresponia només un baixador. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008) Freqüència: 16 Ochoa va aconseguir de Negrín, llavors ministre d’Hisenda, dos passaports que els van permetre sortir de Madrid en tren direcció a València i, posteriorment, a Barcelona, on es van embarcar cap a Marsella per seguir viatge després cap a París (Gómez-Santos, 2005). |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2008) Freqüència: 16 —Surten en el darrer tren que va anar a Auschwitz (03.09.1944), on arriben el 6.09.1944. |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 16 Entre els aparells del gabinet hi figurava una locomotiva, «una màquina de vapor que arrossegava elseu tren i funcionava davant dels alumnes bocabadats» (Estalella, 1911: 181). |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 16 Safont va disposar, doncs, d’un model de màquina de tren moguda pel vapor (un ferrocarril en miniatura) abans que la primera línia de ferrocarril s’establís a la Península entre Barcelona i Mataró el 1848 (Carreres, 1990: 37). |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica (2009) Freqüència: 16 Pitjor encara va ser el cas del telescopi equatorial fotogràfic d’aquesta mateixa casa: les caixes que contenien les seves parts foren enviades directament a Plasència, on els astrònoms de l’Observatori de Madrid es trobaven quan l’instrument arribà a l’estació de tren de la capital de l’Estat espanyol (Observatorio Astronómico, 1900). |
Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme 47. 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat - Informació legal
2022
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons