Observatori de neologia Aquesta base de dades, fruit dels treballs de l'Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra, recull els neologismes documentats en textos generals dels anys 2010 al 2016. Són textos de premsa escrita d’àmplia difusió (com El Punt Avui, El Periódico de Catalunya, La Vanguardia o Ara), revistes de caràcter general (com Time Out, Butxaca o Sabors) i textos radiofònics (de La Xarxa, Catalunya Ràdio i Rac1). Convé subratllar que la tasca de l’Observatori en la recollida de neologismes és estrictament descriptiva: no es valora el grau de correcció dels neologismes documentats, tampoc es corregeixen els errors ni s’unifiquen les divergències d’ús. Volem destacar també que aquesta base de dades és possible gràcies a l’esforç generós de molts col·laboradors i al finançament sempre present de l’IEC.
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Heu cercat els termes que comencen per «ludificaci» Cerca el terme al Termcat 1 de 5 de 5 termes
ludificació f. |
L'ús de les mecàniques i les tècniques del joc en un context no propi del joc -allò que s'ha anomenat gamificació o *ludificació*- s'ha convertit és una de les tendències de futur més potents.
Avui - 5/10/2013
|
ludificació f. |
Segons García Pañella, una *ludificació* ben aconseguida es vertebra a través de quatre eixos: una bona història; una estètica o univers dissenyat de manera curosa i atractiva; unes regles de joc, i un desplegament en diverses plataformes.
Diari ARA - 2/12/2013
|
ludificació f. |
El NonStop comença avui amb un taller de *ludificació* -l'ús de mecàniques de joc per a aplicacions no lúdiques amb l'objectiu de motivar la gent- a càrrec de Jordi Serra i David Collado i la projecció de sis cintes premiades al festival de videoart Bang.
El Periódico (català) - 20/5/2015
|
ludificació f. |
La *ludificació*, l’aplicació de tècniques i recursos propis dels jocs i dels videojocs en entorns no ociosos, en què no s’està jugant ni de bon tros, té molta predicació.
La Vanguardia - 29/12/2015
|
ludificació f. |
Li agrada molt i no se li escapen les possibilitats que per a la marca de la seva empresa li poden brindar eines com la realitat virtual, el videomapping, la realitat augmentada o la *ludificació*, per citar-ne algunes, però també es qüestiona i molt com
El Periódico (català) - 27/9/2016
|
|